Religious Education Faces the Challenge of Religious Plurality : A Qualitative-Empirical Study in Vienna

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Philipp Klutz

Ngôn ngữ: eng

ISBN-13: 978-3830934950

Ký hiệu phân loại: 268.0943613 Religious education

Thông tin xuất bản: Münster : Waxmann Verlag, 2016

Mô tả vật lý: 1 electronic resource (269 p.)

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 241139

Mit Hilfe eines qualitativ-empirischen Verfahrens untersucht diese Studie den schulinternen Diskurs um den Religionsunterricht an zwei höheren Schulen Wiens, an denen dieser organisatorisch an Grenzen gerät. Die Studie leistet einen wertvollen Beitrag zu einer kontextsensiblen Religionspädagogik, indem sie die vielfach impliziten Einstellungen zu Religion und Religionsunterricht von Lehrkräften und Mitgliedern des Schulgemeinschaftsausschusses erforscht.This study examines the internal discourse on religious education (RE) at two secondary schools in Vienna using a qualitative empirical method. At these schools RE have reached their oraganisational limits. The study has made a major contribution to religious education sensitive to contexts by exploring the most times implicit attitudes towards religion and RE from teachers and from members of the school community board.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2020 THƯ VIỆN HUTECH