Pop City : Korean Popular Culture and the Selling of Place

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Oh Youjeong

Ngôn ngữ: eng

ISBN-13: 978-1501730733

Ký hiệu phân loại: 306.095195 Culture and institutions

Thông tin xuất bản: Ithaca, NY : Cornell University Press, 2018

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 248319

This book examines how Korean television dramas and K-pop music are employed to promote urban and rural regions within South Korea to overseas tourists. Riding the international popularity of Korean entertainment, Korean cities have actively used K-dramas and K-pop idols in advertisements designed to attract foreign tourists to their regions. By examining the process of cultural marketing, this book shows that places can be "sold" just like TV dramas and pop idols by promoting spectacular images rather than substantial physical and cultural qualities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH